Wedos

středa 20. února 2013

Novinky od Canonu (EOS 3D X, EOS 7D mark II, EOS 70D)

Canon na tenhle rok připravuje několik novinek. Nejsou vůbec nezajímavé. Rozhodně stojí za trošku pozornosti. Nejen kvůli skazkám co jdou kolem, ale i kvůli tomu co z toho plyne.

Canon EOS 3D x (pomluvy a povídačky)

Jako jeden z prvních v novém roce by měl, světlo světa spatřit Canon EOS 3D x, není bez zajímavosti čip o úctyhodném množství bodů a to celkem 46,1 mega pixelů. Označení 3D x je zatím silně teoretické. Ostatní parametry jsou zatím dost nejasné. ISO v rozsahu 50-6400 (25 a 12800) jako rozšířené. Ostřící systém prý totožný s EOS 1Dx. Celé to budou řídit dva čipy Digic 5+. No uvidíme jak to s ním dopadne.

Canon EOS 7D mark II

Všichni čekali kdy přijde na trh pokračování úspěšné ASP-C zrcadlovky. 7D mark ii by měl mít 21 Mpx čip, ISO srovnatelné s 5D mark III. Bez zajímavosti není ani, WiFi a GPS. Zvládat by měl 10 fps a to hlavně díky duálnímu slotu na paměťové karty.

Canon EOS 70D

Pokračování řady 50D a 60D se dal očekávat. Zatím nejsou žádné podrobnosti a není úplně jasné kam ho Canon zasadí. Očekávat lze kvalitu střední třídy. Rozlišení patrně okolo 21 Mpx. Zkusím si trošku za spekulovat. ISO bych typoval někde kolem 12800. Parametry podobné jako 60D a k tomu Digic 5+ možná dva.

Skazky jsou pochopitelně o Canonu EOS 700D, ale o těch zatím nic konkrétního. Těžko se divit, protože kam by ho produktově chtěl Canon nacpat je dost otázka. Jistota je rozhodně v tom, že u firmy 100Mega novou techniku nenakoupím.

sobota 9. února 2013

100 Mega s.r.o. spekuluje s cenou

Jak snadno vydělat 50% z ceny něčeho co jste prodali?
Inu, prodáte to s doživotní zárukou, další firmě.
Když se pak někdo přihlásí o to, že by záruku chtěl uplatnit. Řeknete sorry jsi spekulant. To nevadí, že ta věc nefunguje. Buď ti dáme novou a tím pádem netratíme. Tedy vlastně tratíš ty. Protože tvůj zákazník prachy chtít bude.
A nebo ti dáme jen polovinu ceny. Kupoval si sice za 1700 Kč a mi ti dáme 700! Nakupoval před dvěma lety a ceny jdou dolů.
Super ne?

Zdá se Vám to jako blbost? 
Ale nikoliv v ČR na to firmy jako 100 Mega s.r.o. mají zaměstnance co Vás pošlou doprdele a ještě Vás nařknou, že to jste to vy kdo spekuluje s cenou. Jistě běžný obchodník kupuje věci proto aby je mohl vyreklamovat. A tím vydělal.
Moment on vlastně jen chce to co zaplatil. To 100Mega s.r.o. má jeho peníze. 

úterý 5. února 2013

100Mega jak se okrádají "obchodní partneři"

Dneska jsem byl konfrontován s tím jak si firma 100Mega (z Brna) představuje reklamace. Potažmo záruční lhůty.
Korespondence byla skutečně výživná.
Pro shrnutí je to asi takto.
Firma je ochotná Vám prodané zboží měnit dokud to vydržíte a nehodíte si mašli. Peníze se jí vracet nechce protože to by pak mohl taky asi chtít každý.

Dlouhá verze je asi takováto.
Paměťový set značky GAIL 2x2Gb. Hned od první chvíle s ním byly problémy. První reklamace (bylo těžké zjistit co se tam vlastně kazí). Uplynula delší doba a reklamace podruhé. Tentokrát jasný fail. Memtest nezklamal. Po půl roce to začalo zase blbnout. Ne tolika tak to vydrželo. Nakonec času dost. Záruku uvádí prodejce jako doživotní. Inu třetí reklamace po cca 2.5 roce.
(Popisuji to jako ten kdo reklamuje, ale paměť je klienta).

A tady nastal problém. Klient logicky po třetí reklamaci chce vrátit peníze. Nedivím se mu a chápu to. 100Mega o takové věci nechce slyšet. Ohradil jsem se, že nechci aby je vraceli. Proč bych je taky chtěl. Mezi chleba si je nedám a ve špajzu by taky překážely. Reakce? Takováto:
Dobrý den,

Dáme jim poslední šanci.. kdyby je bylo nutné opět reklamovat, uveďte do popisu reklamace, že se jedná o opakovanou reklamaci a bude podle toho řešeno.

S pozdravem
Ale ono se už kurva jedná o opakovanou reklamaci. Už třetí. Logicky jsem naznačil nechuť k dávání šancí (už jich bylo až dost).
Slova se ujímá RMA Manager:

Dobrý den,

pane Němec, v případě že preferujete pro svého klienta jinou značku pamětí mohu Vám vyjít vstříc dobropisem na aktuální hodnotu pamětí která je nyní 616,5 Kč 
( Vaše pořizovací cena před více než dvěma lety byla 1 479 Kč ). Cena pamětí se stejnými parametry se pohybuje v této hladině tzn. pro účel změny značky  to není
žádný problém.

Souhlasíte s touto variantou ?

Děkuji

s pozdravem
Nesouhlasím. To bych byl fakt idiot. Já klientovy vrátím plnou cenu. A 100Mega si nechá pěkně zisk i s úrokem. Takže já jim zaplatím víc jak polovinu a nic nemám. Skvěle tomu říkám jednání.
V téhle situaci už jsem byl otevřeně sarkastický nedalo se jinak. Dnešní den byl ukončen po čtvrtém kole kdy mi bylo naznačeno, že lžu a spekuluji s cenou (asi jsem si schválně koupil poškozenou Ramku nebo co):

Dobrý den,

na tyto produkty je poskytnuta nadstandardní záruka ve smyslu její délky a  není možné zneužívat pokles ceny který v tomto segmentu rozvoj technologie přináší.
Jsou dvě možnosti jak uzavřít tuto reklamaci a to standardní výměnou a nebo, v případě že u Vás náhrada nemá využití, Vám mimo standardní postup na který máte nárok  
peníze vrátím, ale v hodnotě za kterou lze na trhu pořídit parametrově shodnou náhradu Vámi reklamovaného produktu.

Ovšem je to zcela nestandardní postup, pro nás jednoznačně nevýhodný, jelikož kompenzace ze strany výrobce nedosahuje ani polovinu této částky, proto to prosím berte jako
vstřícný krok mimo nastavené podmínky a nikdo Vás nebude nutit k jeho akceptaci.  

Děkuji

s pozdravem   

Sám se ptám co vlastně dělá 100Mega než, že spekuluje s poklesem ceny.

Popravdě. Vyvozuji z toho hned dva závěry.
Firma 100Mega zcela záměrně okrádá vlastní zákazníky. S dojmem, že kvůli 600 stovkám se nikdo soudit nepůjde.
Druhý je o něco pikantnější.
Firma 100Mega tlačí svoje zákazníky (maloobchodníky) k tomu aby dál prodávali již reklamované zboží. Pochopitelně zisk z toho má jen ona. Oni jsou rádi když utrží alespoň polovinu původní ceny. A tedy pokud jste koncový zákazník takového prodejce. Dost možná nakupujete zboží co už se někde otočilo. Potažmo, už ho někdo reklamoval.
Čistě teoreticky, by 100Mega mohla klidně točit i vadné zboží mezi zákazníky, nemusí se bát. Bude je stále dokola měnit. U pamětí kde se to projevuje jen zřídka. Podobně se tak může dít například s grafickou kartou, nebo procesorem. Když je chyba malá, projeví se třeba jen jednou za měsíc. Pokud máte hromadu paměti, klidně to tak může být.

Závěr to nemá. Zatím. Každopádně doporučují najít si lepší dodavatele. Mnoho firem má lepší ceny. A to ani nemluvím o tom, že kolikrát i maloobchodník ty jejich velkoobchodní trhne!