Wedos

úterý 5. února 2013

100Mega jak se okrádají "obchodní partneři"

Dneska jsem byl konfrontován s tím jak si firma 100Mega (z Brna) představuje reklamace. Potažmo záruční lhůty.
Korespondence byla skutečně výživná.
Pro shrnutí je to asi takto.
Firma je ochotná Vám prodané zboží měnit dokud to vydržíte a nehodíte si mašli. Peníze se jí vracet nechce protože to by pak mohl taky asi chtít každý.

Dlouhá verze je asi takováto.
Paměťový set značky GAIL 2x2Gb. Hned od první chvíle s ním byly problémy. První reklamace (bylo těžké zjistit co se tam vlastně kazí). Uplynula delší doba a reklamace podruhé. Tentokrát jasný fail. Memtest nezklamal. Po půl roce to začalo zase blbnout. Ne tolika tak to vydrželo. Nakonec času dost. Záruku uvádí prodejce jako doživotní. Inu třetí reklamace po cca 2.5 roce.
(Popisuji to jako ten kdo reklamuje, ale paměť je klienta).

A tady nastal problém. Klient logicky po třetí reklamaci chce vrátit peníze. Nedivím se mu a chápu to. 100Mega o takové věci nechce slyšet. Ohradil jsem se, že nechci aby je vraceli. Proč bych je taky chtěl. Mezi chleba si je nedám a ve špajzu by taky překážely. Reakce? Takováto:
Dobrý den,

Dáme jim poslední šanci.. kdyby je bylo nutné opět reklamovat, uveďte do popisu reklamace, že se jedná o opakovanou reklamaci a bude podle toho řešeno.

S pozdravem
Ale ono se už kurva jedná o opakovanou reklamaci. Už třetí. Logicky jsem naznačil nechuť k dávání šancí (už jich bylo až dost).
Slova se ujímá RMA Manager:

Dobrý den,

pane Němec, v případě že preferujete pro svého klienta jinou značku pamětí mohu Vám vyjít vstříc dobropisem na aktuální hodnotu pamětí která je nyní 616,5 Kč 
( Vaše pořizovací cena před více než dvěma lety byla 1 479 Kč ). Cena pamětí se stejnými parametry se pohybuje v této hladině tzn. pro účel změny značky  to není
žádný problém.

Souhlasíte s touto variantou ?

Děkuji

s pozdravem
Nesouhlasím. To bych byl fakt idiot. Já klientovy vrátím plnou cenu. A 100Mega si nechá pěkně zisk i s úrokem. Takže já jim zaplatím víc jak polovinu a nic nemám. Skvěle tomu říkám jednání.
V téhle situaci už jsem byl otevřeně sarkastický nedalo se jinak. Dnešní den byl ukončen po čtvrtém kole kdy mi bylo naznačeno, že lžu a spekuluji s cenou (asi jsem si schválně koupil poškozenou Ramku nebo co):

Dobrý den,

na tyto produkty je poskytnuta nadstandardní záruka ve smyslu její délky a  není možné zneužívat pokles ceny který v tomto segmentu rozvoj technologie přináší.
Jsou dvě možnosti jak uzavřít tuto reklamaci a to standardní výměnou a nebo, v případě že u Vás náhrada nemá využití, Vám mimo standardní postup na který máte nárok  
peníze vrátím, ale v hodnotě za kterou lze na trhu pořídit parametrově shodnou náhradu Vámi reklamovaného produktu.

Ovšem je to zcela nestandardní postup, pro nás jednoznačně nevýhodný, jelikož kompenzace ze strany výrobce nedosahuje ani polovinu této částky, proto to prosím berte jako
vstřícný krok mimo nastavené podmínky a nikdo Vás nebude nutit k jeho akceptaci.  

Děkuji

s pozdravem   

Sám se ptám co vlastně dělá 100Mega než, že spekuluje s poklesem ceny.

Popravdě. Vyvozuji z toho hned dva závěry.
Firma 100Mega zcela záměrně okrádá vlastní zákazníky. S dojmem, že kvůli 600 stovkám se nikdo soudit nepůjde.
Druhý je o něco pikantnější.
Firma 100Mega tlačí svoje zákazníky (maloobchodníky) k tomu aby dál prodávali již reklamované zboží. Pochopitelně zisk z toho má jen ona. Oni jsou rádi když utrží alespoň polovinu původní ceny. A tedy pokud jste koncový zákazník takového prodejce. Dost možná nakupujete zboží co už se někde otočilo. Potažmo, už ho někdo reklamoval.
Čistě teoreticky, by 100Mega mohla klidně točit i vadné zboží mezi zákazníky, nemusí se bát. Bude je stále dokola měnit. U pamětí kde se to projevuje jen zřídka. Podobně se tak může dít například s grafickou kartou, nebo procesorem. Když je chyba malá, projeví se třeba jen jednou za měsíc. Pokud máte hromadu paměti, klidně to tak může být.

Závěr to nemá. Zatím. Každopádně doporučují najít si lepší dodavatele. Mnoho firem má lepší ceny. A to ani nemluvím o tom, že kolikrát i maloobchodník ty jejich velkoobchodní trhne!