Wedos

neděle 16. prosince 2012

Patlograf style!

Už dvakrát (nebo třikrát?) jsem se rozepsal o fenomenu dnešní doby. A to jest průnik patlografů do dříve jim zapovězených oblastí fotografování (filmy sou drahé tak co?)
Patlografové - to jsou ti co jim rodiče, nebo někdo ve vatě koupil foťák, oni pak jakousi myšlenkovou akrobacií dospěli k závěru, že černá skvrna na bílém pozadí je fotografie. Víc kontrastu víc umění. Kompozice je pro blbce a vůbec mám foťák jsem fotograf.
 Takže pondělí se stane, trestňákem pro další stoupající hvězdu. Komické je už jak jsem na ní narazil. Jedu si takhle sockou. A koukám na těch bimbacích, otravných držadlech. Co dostali asi před rokem reklamní upgrade, je místo jedné reklamy zastrčené vizitka na "Lukiho Stehlíčka" (patrně Lukáš Stehlík, toho čase k naší smůle v Plzni).
Inu zapojím paměť a i když je to ráno těžké, udržím.
Co jsem si při pondělku myslel v pondělí ráno se dějí jen špatné věci. No posuďte sami prezentace "fotografa a grafika" (stále cituji vizitku - prosil bych grafiky, aby si stoupli při kamenování do druhé řady, není to moje chyba).
Celou tu věc by mohlo omluvit jen to, že autorovi toho všeho je (no abych nebyl moc zlej) 11 let.
Umístění reklamních bannerů na stránku kde se chci předvést jako grafik a fotograf, je vyloženě geniální tah. Zvlášť když je reklama hned pod nadpisem. Snaha vyjádřit jak moc je to nevážné už v nadpisu (fotografické novinky). Je sice na místě. Ale jinde už to vyzní vyloženě trapně.
Když se rozkoukáte, hned si začnete připadat jako posádka německého tanku u Stalingradu (všude bílo a cokoliv jiného Vás vyděsí). Takže to vezmu jen rychlím přeletem aby tolik nebolelo.

Fotek je tam skutečně hodně. Autor to pojal tak, že když už fotka nevyjadřuje nic, udělá to černobíle (ano jen tyhle dvě barvy) a tím to zachrání a bude se tvářit jako umělec.
S kompozicí si hlavu neláme. Ono když naseká  sto fotek, tak aspoň jedna dvě vyjdou. Jenže pak to chce ty špatné sebekriticky vyhodit. Tím si hlavu ale lámat nebudeme.
Zlatým hřebem jsou pak fotky označené jako "Neupravená Alba" vyznačují se tím, že tam na fotky nebyl aplikován žádný efekt. Často vypadají lépe než ty s efektem (v rámci možností).
Komicky pak působí kategorie "Moje úspěchy" kde nám autor ukáže, že má nejvíc přátel na FB a proto je druhý.Pro jistotu, si pak založil další kategorii kde Vás informuje, jakou fotku právě a kde máte "lajkovat".

Shrnuto podtrženo. Chce se mi třikrát rychle za sebou vykřiknout: "Je to běs, je to běs, je to běs!" Ale to nás asi neuchrání.
Skutečně nechci vědět kolik je autorovi. Ale jestli mu je víc jak 18 let měl by se nad sebou (a nejen on) vážně zamyslet. Změnit si nick na Facebooku na něco rozumného, méně dávat na odiv svou nejistotu (ty smajlíky ach bože!) A pokud to jde, napřít své snažení do jiného oboru lidské činnosti. Zedník nebo instalatér se přímo nabízí.
Pokud, se snad (patrně k naší smůle) vytrvat. Měl by se ponejprv snažit, zvládnout alespoň základy. Jako například fakt, že tma na fotce není umění. Je to pořád tma. A to i když je kontrast na sto procentech.





čtvrtek 6. prosince 2012

Google Apps už jen placené?

Zdá se že podle tohoto postu nastávají krušné časy.
Z textu vyplývá, že už nebude možné registrovat osobní verzi Google Apps. Tedy půjde používat jen ta firemní.
Verze pro školy a vládní organizace zůstává.
Pro školy je již typicky zdarma vládní organizace to mají za 50$ ročně.

Zdůvodnění je klasicky položené na zkvalitňování atd. Co to přinese uživatelům? Těm stávajícím nic. Tam se nic nezmění (a doufám že to tak zůstane).
Nový uživatel má možnost založit si klasický Gmail/Google účet. Otázkou je jestli původní Apps vlastnosti se neprojeví i tam. Protože hlavní výhodou byl pochopitelně Email na vlastní doméně.

Z hlediska marketingu, bych to neviděl jako úplně dobrý krok. Malé firmy to nažene do náruče někoho jiného. Firma co má dva lidi nebude chtít vyhodit 50 dolarů.
No a i malá firma roste. Jenže pak už se jí stěhovat nebude chtít.

Na info upozornil Filip Oščádal