Wedos

středa 20. června 2012

Co dělá Microsoft špatně

Včerejší uvedení Tabletu s Windows Phone označeného jako Surface (Microsoft Surface). Neboli povrch. Ukázalo hned několik marketingových a jiných neobratností, kterých se MS dopustil.

1. Uvedl produkt a nezačal ho prodávat. Velice typické pro MS.

2. Produkt prezentoval ve stylu Apple, ale vůbec mu to nešlo. Spíš naopak.

3. Absolutně nezvládl budování hype efektu! Samsung dokonce před uvedením Samsungu S III, vypustil aplikaci, která Vám dodávala novinky a počítala čas do uvedení. Technicky vzato jiná liga.

4. Neřekl žádná čísla, cenu, výhledy do budoucna výdrž, frekvenci procesoru, velikost paměti, atd. Jen ukázal placku s obrázkem.

To není všechno MS udělal hodně ideových chyb.

5. Přichází na trh ve chvíli kdy vlastně na nějaký jeho tablet čekají jen superskalní fanoušci na Plzeňské periferii.

6. Technicky je už teď tablet mimo. Aktivní chlazení, nebo skoro 1 Kg váhy to je prostě síla. Telefon, který váží 180g se mi nechce držet v ruce déle než 10 - 15 minut. Zvláště pokud ho držím nad hlavou.

7. Pouští se do HW. Kde zatím většinou selhal. Jediným reálným úspěchem krom reklamních předmětů (myši a klávesnice) byl XBox. Ale tam mu hrála do ruky cena kde nemusel tolik dotovat. Obdobně jako fakt, že Sony není zrovna nejpružnější.

8. Windows 8 ;-) - jsou možná pro tablet dobrá (jestli to bude stejné fiasko jako Windows Phone, tak to bude ještě sranda). Ale většina uživatelů tohle nechtěla. Ti co chtěli Windows na tabletu, chtěli lépe ovladatelné sedmičky. Nikoliv vykachlíkovat koupelnu.

Podtrženo sečteno. Stále si myslím, že Windows Phone se nakonec splichtí s Windows 8. A to teprve bude moc Elop ukázat jaký je hvězdný manager. Microsoft to s mobilním zařízením nedovede to už mockrát dokázal. Nevidím důvod aby se to změnilo.


poz. Autor není majitelem tabletu jakékoliv značky.